Mosoly az OLVASÓNAK

Nem a Parnasszus felé indultam. Csak írok...

Magamnak: lelki terápia. Neked: talán lehetne léleksimogatás.

Higgyünk ebben!

2011. március 22., kedd

Mert nincs...


(Makacsnak és Holdviláglánynak ajánlom)



Megénekelném én is a hazámat,
ha nem csak jog szerint birtokolnám, de adatott volna olyan,
mely a szívemben honra is találna.
Mostohát küldött rám az Ég, a szerzettet is jócskán rám testálta.
A sötétzöld, fenyőkaréjos hegyek felett rajzó bárányfelhőt,
majd a verő napfényben sziporkázó tenger hullámait,
ajándékba.
Az első megszült, az ő földjén lettem földönfutóvá,
magas völgyéből a mélykék ég emelkedettségére áhítottan
a másodikhoz menekültem.
(Nem kívánt gyermek daca ez, ki csak házba született, de
nem családba.)
A hazám képzetét most jó orvosként papír-recepttel gyógyítja
egy ország,
ki majd magáénak mond, jogot ad és kötelez,
ha bebizonyítom a hozzátartozásom,
ha felesküszöm a hű polgárságra.
Régi-új haza!
Krőzusként tobzódok
országokban,
közösségek ámításában,
és még sincs, amit megénekelnem.

(Nem, nem vagyok kozmopolita.)

Nincs énekem a hazáról... Az enyémről!
Csak imám magamról, magamért,
és néha, válságos időkben,
a népemért.

Félárván - kitagadottan, be- és elfogadottan -,
a szatmárcsekei tekintetes úr bölcs fohásza kísér naponta,
rám is vonatkoztatottan:
Isten, áldd meg
a MAGYART!

Görögország - Erdély, 2010

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése