Mosoly az OLVASÓNAK

Nem a Parnasszus felé indultam. Csak írok...

Magamnak: lelki terápia. Neked: talán lehetne léleksimogatás.

Higgyünk ebben!

2011. március 28., hétfő

Kényszerűségben

 














   Nehéz erők szorításából kiszakadtan
   szellemlényként akár az űrben is

   lebeghetnék!
   Mászkálok.
   Leülök.
   Elfáradtam.
   Víztükrön csillan úgy a fény,
   metszett kristálypohárban a pezsgő,
   mint fejemben, zsigereimben éhsége
   a szabadságnak.
   Részegít az elképzelés mámora, 

   szépsége!

   Itt lent  pincebogarak.

   Feketék.
   Undorítóak.
   Nyálkás csigák tapogatnak felém.
   A földnek vagyok kiszolgáltatott.
   Nem ereszt, nem enged,
   pörölyhöz szokott kezének szorítása
   erőt fitogtat,
   elkerülhetetlent.

 

   Ülök.
   S talán egyszer elindulok,
   akárcsak az ősök, hittel,
   hittel a csodákban,
   a csodafiúszarvas csalogató 

   játékában.



5 megjegyzés:

  1. Elfáradunk, de annyira mégsem.. Érzem a remény és tavasz illatát.:)

    VálaszTörlés
  2. Ez biztatás. Köszönöm. "...talán egyszer elindulok..."
    :)

    VálaszTörlés
  3. A vers első olvasásra megdöbbentő. Súlyos, mint néha maga az élet. És csodálatos a szöveg lüktetése, sodrása.
    De pár képet túl fárasztónak találok:
    "Nehéz erők szorításából kiszakadtan
    szellemlényként akár az űrben is
    lebeghetnék!"
    Vagy: "... pörölyhöz szokott kezének szorítása
    erőt fitogtat,
    elkerülhetetlent."
    Kérdés: a föld keze miért van pörölyhöz szokva?

    VálaszTörlés
  4. Válasz: a nehézségi erőt neveztem így (amelyet tévesen gravitációs erőnek szoktak nevezni), de ezt csak most utólag értelmezem, mindenképp arra gondoltam, hogy a földről FELemelkedni azért nehéz , mert erőt kell kifejteni, no, meg ott van a tudatunkban, hogy bármikor LEeshetünk.

    VálaszTörlés
  5. Értsd, soha nem gondolkodom a képi megformáláson; van egy életérzésem, gondolatom, aztán leülök és max. tíz perc alatt megírom úgy, ahogyan ahogyan képileg bent látom. Arra viszont figyelek, hogy a belső képet élethűen hozzam ki, azaz pontos szavakat használjak.
    Na, elmakogtam, amit akartam...! :)

    VálaszTörlés